Ο Σμαράγδινος Πίνακας, δεν είναι μια φιλοσοφική η θεωρητική άποψη του πως μπορεί κανείς να μετατρέψει τα αγενή μέταλλα σε ευγενή για την απόκτηση ισχύος και υλικής ευμάρειας. Κανένας μύστης και φιλόσοφος δεν εργάσθηκε για τέτοιους σκοπούς. Το αληθινό νόημα των προτροπών έγκειται στο να κατορθώσει ο άνθρωπος να εξελίξει την ψυχή του, μετατρέποντας τα πάθη και τις μισαλλοδοξίες του σε ευγενείς ψυχικές διαθέσεις, που σκοπό έχουν να θεραπεύσουν το κοινωνικό σύνολο και όχι να το υποδουλώσουν με οποιονδήποτε τρόπο. Ο Σμαράγδινος Πίνακας είναι μια προτροπή προς τους ισχυρούς της γης, να μετατρέψουν τα πολεμοχαρή ένστικτά τους σε ένστικτα αγάπης προς την ανθρωπότητα, να μετατρέψουν τα εργαστήρια παραγωγής θανάτου σε εργαστήρια παραγωγής ελιξηρίων ζωής. Ο θείος Ερμής, ας καταστεί ο οδηγός αυτών στην μετουσίωσή τους σε πραγματικά τέκνα αυτού.
Ι. Είναι αληθέστατον, αψευδέστατον, βεβαιότατον.
II. Το προς τα κάτω, αναλογεί τω προς τα άνω, και το προς τα άνω είναι ανάλογον τω προς τα κάτω, προς επιτέλεσιν των θαυμασίων του Ενός μόνου πράγματος.
III. Και όπως τα πάντα προήλθον εξ Ενός πράγματος, δια της Σκέψεως Ενός, ούτω τα πάντα εγεννήθησαν εκ του Όντος τούτου δια προσαρμογής.
IV. Πατήρ του είναι ο Ήλιος, μήτηρ του η Σελήνη, ο άνεμος έφερεν αυτό εν γαστρί, η γη είναι η τροφός του.
V. Ο πατήρ του παντός είναι το Τέλεσμα. Η δύναμις αυτού γίνεται μεγίστη, όταν μετατραπεί εις γην.
VΙ. Θέλεις χωρίσει την γην από του πυρός, το λεπτόν από του πυκνού ηπίως και μετά μεγάλης επιδεξιότητος.
VII. Θέλει τότε ανέλθει από της γης εις τον ουρανόν και πάραυτα θέλει κατέλθει εκ νέου επί της γης, ένθα θα συλλέξη την δύναμιν των ανωτέρων και κατωτέρων πραγμάτων.
VIII. Θέλεις ούτω αποκτήσει πάσαν του Κόσμου την δόξαν και πάσα σκοτία θέλει στη μακράν σου.
IX. Αύτη εστίν η κραταιά δύναμις πάσης δυνάμεως, διότι θα νικήση παν το λεπτόν, και θα διαπεράση παν το στερεόν.
Χ. Ούτω εδημιουργήθη ο Κόσμος.
XI. Εκ των άνω υποδείξεων θέλουσι πηγάσει απειράριθμοι εφαρμογαί των οποίων το μέσον επιτεύξεως ενδείκνυται ενταύθα.
XII. Δια τούτο εκλήθην Ερμής ο Τρισμέγιστος, κεκτημένος τα τρία μέρη της Παγκοσμίου Φιλοσοφίας. — (Αληθώς λέγω Υμίν: παν ό,τι είπον περί της κατεργασίας του Ηλίου είναι πλήρες).
Comments
Nickos
Thu, 29/10/2015 - 16:06
Permalink
Σμαράγδινος Πίναξ
Click για περισσότερα
Ο Σμαράγδινος Πίνακας, δεν είναι μια φιλοσοφική η θεωρητική άποψη του πως μπορεί κανείς να μετατρέψει τα αγενή μέταλλα σε ευγενή για την απόκτηση ισχύος και υλικής ευμάρειας. Κανένας μύστης και φιλόσοφος δεν εργάσθηκε για τέτοιους σκοπούς. Το αληθινό νόημα των προτροπών έγκειται στο να κατορθώσει ο άνθρωπος να εξελίξει την ψυχή του, μετατρέποντας τα πάθη και τις μισαλλοδοξίες του σε ευγενείς ψυχικές διαθέσεις, που σκοπό έχουν να θεραπεύσουν το κοινωνικό σύνολο και όχι να το υποδουλώσουν με οποιονδήποτε τρόπο. Ο Σμαράγδινος Πίνακας είναι μια προτροπή προς τους ισχυρούς της γης, να μετατρέψουν τα πολεμοχαρή ένστικτά τους σε ένστικτα αγάπης προς την ανθρωπότητα, να μετατρέψουν τα εργαστήρια παραγωγής θανάτου σε εργαστήρια παραγωγής ελιξηρίων ζωής. Ο θείος Ερμής, ας καταστεί ο οδηγός αυτών στην μετουσίωσή τους σε πραγματικά τέκνα αυτού.
Ι. Είναι αληθέστατον, αψευδέστατον, βεβαιότατον.
II. Το προς τα κάτω, αναλογεί τω προς τα άνω, και το προς τα άνω είναι ανάλογον τω προς τα κάτω, προς επιτέλεσιν των θαυμασίων του Ενός μόνου πράγματος.
III. Και όπως τα πάντα προήλθον εξ Ενός πράγματος, δια της Σκέψεως Ενός, ούτω τα πάντα εγεννήθησαν εκ του Όντος τούτου δια προσαρμογής.
IV. Πατήρ του είναι ο Ήλιος, μήτηρ του η Σελήνη, ο άνεμος έφερεν αυτό εν γαστρί, η γη είναι η τροφός του.
V. Ο πατήρ του παντός είναι το Τέλεσμα. Η δύναμις αυτού γίνεται μεγίστη, όταν μετατραπεί εις γην.
VΙ. Θέλεις χωρίσει την γην από του πυρός, το λεπτόν από του πυκνού ηπίως και μετά μεγάλης επιδεξιότητος.
VII. Θέλει τότε ανέλθει από της γης εις τον ουρανόν και πάραυτα θέλει κατέλθει εκ νέου επί της γης, ένθα θα συλλέξη την δύναμιν των ανωτέρων και κατωτέρων πραγμάτων.
VIII. Θέλεις ούτω αποκτήσει πάσαν του Κόσμου την δόξαν και πάσα σκοτία θέλει στη μακράν σου.
IX. Αύτη εστίν η κραταιά δύναμις πάσης δυνάμεως, διότι θα νικήση παν το λεπτόν, και θα διαπεράση παν το στερεόν.
Χ. Ούτω εδημιουργήθη ο Κόσμος.
XI. Εκ των άνω υποδείξεων θέλουσι πηγάσει απειράριθμοι εφαρμογαί των οποίων το μέσον επιτεύξεως ενδείκνυται ενταύθα.
XII. Δια τούτο εκλήθην Ερμής ο Τρισμέγιστος, κεκτημένος τα τρία μέρη της Παγκοσμίου Φιλοσοφίας. — (Αληθώς λέγω Υμίν: παν ό,τι είπον περί της κατεργασίας του Ηλίου είναι πλήρες).